Trends & Innovatie

Hoe kun je inspelen op de trends en ontwikkelingen rekening houdend met het voorgaande?

Experience Today is een bedrijf dat met de tijd mee wilt. Experience Today wil groeien en het beste voor de klant. Het ultieme voetbalgevoel creëren. Experience Today speelt in trends en ontwikkelen door middel van verschillende factoren, die in deze paragraaf verder toegelicht worden.

Ten eerste vindt Experience Today het essentieel dat alle medewerkers betrokken zijn bij de onderneming. Om dit te bevorderen wordt er wekelijks een nieuwsbrief geschreven door de CEO, waarin simpele dingen als verjaardagen beschreven staan. Maar ook essentiële informatie over Experience Today. Hiernaast is er maandelijks minimaal één vergadering per afdeling en overleggen de afdelingshoofden om de twee weken met elkaar.

Hiernaast houdt Experience Today er rekening mee dat er nieuwe bedrijven toetreden op de markt, aangezien het patent bijna afloopt. Hierdoor is de directie zeer kritisch tegenover het werk wat geleverd wordt, omdat dit werk over een half jaar ineens niet ‘goed genoeg’ kan zijn.

Ten slotte blijft Experience Today feedback vragen aan de klant, de klant heeft uiteindelijk de Euro die maar één keer uitgegeven kan worden. Zeker met het oog op concurrentie is klantenbinding, maar ook klanten interesse van essentieel belang.

invulling e-commerce en e-business.

 

E-Business

In tegenstelling tot e-commerce, die over het kopen en verkopen van goederen gaat via digitale media (meestal Internet), gaat e-business veel verder. Bij E-Business gaat het om een aanpassing van het gehele proces van in- en verkopen van klant tot klant met gebruikmaking van de technologie waarbij de meerwaarde voor de klant voorop staat. E-Business raakt dus de gehele organisatie en niet alleen de in- of verkoop afdeling. Het andere aspect is dat de klant centraal staat. 

Experience Today is een online webshop die zich al begeeft in de wereld van E-Business, waarbij de klant centraal staat. Vrijwel alle processen zijn geautomatiseerd en is het de klant gemakkelijk gemaakt om:

- zijn of haar producten te kiezen

- zijn of haar verzendwijze te kiezen van het product

- zijn of haar betaalmethode te kiezen

- zijn of haar (fysiek) product eventueel met track-and-trace te volgen

- zijn of haar aanmerkingen/klachten kwijt kunnen bij de klantenservice

- en nog veel meer!

 

E-Commerce

Er is sprake van E-Commerce wanneer het gaat over zaken doen via het internet en ook transacties kunt uitvoeren. Vanzelfsprekend maakt dus ook Experience Today gebruik van E-Commerce en actief is op de B2C markt (Business to Consumer). Zo heeft elke consument zijn of haar eigen klant ID en kan de consument thuis, met dezelfde beleving als in het stadion, de voetbalwedstrijden bekijken. Omdat Experience Today actief is in de voetbalbrache, wordt er gericht op consumenten. Zonder voetballiefhebbers zou de sport namelijk niet geworden zijn wat het nu is. 

Experience Today maakt gebruik van digitale advertenties rondom voetbaltopics en wordt er gebruik gemaakt van speciale acties onder de geregistreerde klanten zoals; Ieder persoon die al een account heeft bij Experience Today, en al 1 wedstrijd heeft gekeken, krijgt 10% korting bij een wedstrijd naar keuze wanneer een persoon wanneer hij of zij ervoor gezorgd heeft dat een nieuwe klant door hem of haar voor het eerst een wedstrijd besteld bij Experience Today. Ook worden klanten maandelijks op de hoogte gehouden dankzij de Experience Today nieuwsbrief.

Adof-model

Het Adof-model geeft aan wat belangrijk is voor het succes van een goede website. Dit hangt volgens het Adof-model af van de volgende vier factoren:

Accessibility: De site is goed toegankelijk, het ziet er duidelijk uit. Het is onafhankelijk voor de klant aangezien Experience Today ook een mobiele site heeft.

Design: Het design van de website is gebruiksvriendelijk, daarnaast is er veel structuur aangebracht. De site wordt om het aantal uur bijgewerkt, omdat er steeds weer andere wedstrijden beschikbaar komen om te bestellen. Daarnaast is de inhoud van de pagina ook erg goed, alle relevante informatie is duidelijk vindbaar. Alles is functioneel en er staat geen onnodige informatie op de pagina.

Offer: Experience Today houdt zich aan zijn belofte. Offer betekent belofte. Dit slaat op het aanbod dat Experience Today doet. Experience Today bied producten aan met betrekking tot het kijken van voetbal. Deze producten dienen van de juiste kwaliteit te zijn. Als er iets naar wens is, kan de klant altijd zijn product terugsturen en een nieuw product krijgen, wat onder de garantie van Experience Today valt. Experience Today zorgt dat zij geen beloftes breekt die op de site staan genoemd.

Fulfilment: Dit betekent: het waarmaken van de deal die gesloten is. Dit is heel belangrijk, zodat er herhalingsaankopen plaatsvinden. Mensen komen terug bij het bedrijf, dus meer winst. Experience Today vindt het erg belangrijk om zich aan haar beloftes te houden, dus doet zij alles om de klant zo goed mogelijk te helpen om in zijn behoefte te voorzien.

Wat er gaat er in de toekomst gebeuren op het gebied van innovatie?

Innovatie in de toekomst

Om ervoor te zorgen dat onze organisatie innovatief, aantrekkelijk en bij de tijd blijft, zullen er in de toekomst veranderingen doorgevoerd moeten worden. Er moet continu gekeken worden hoe onze producten verbeterd kunnen worden en waar mogelijke kansen liggen.

Er zijn een aantal innovaties die wij op dit moment aan zien komen en waar wij aan willen werken:

 

  • Een informatiedashboard

Met een informatiedashboard wordt een platform bedoeld waarop al onze medewerkers kunnen inloggen. Op dit dashboard is informatie te zien over onze organisatie. Het is een uitgebreide versie van het intranet. Hierin is informatie te zien als; ziekteverzuim, verkoopcijfers, doelstellingen van de organisatie en de missie & visie van Experience Today. Ook zal hier informatie te zien zijn over de medewerker zelf. Bijvoorbeeld de verschillende voortgangsgesprekken die hij gehad heeft en het aantal verlofuren wat hij over heeft. Alle informatie zal per medewerker worden afgestemd, zodat bedrijfsgevoelige informatie alleen toegankelijk is voor de medewerkers die hier recht op hebben.

Op deze manier is onze organisatie op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier toegankelijk voor de medewerkers. Dit verhoogt de betrokken- en bevlogenheid.

 

  • 24-uurs levering

Wanneer een klant ons product besteld wordt dit door middel van de bezorgdienst bij hem thuis gebracht. Dit gebeurt door middel van een order aanvraag die verwerkt wordt. Hier gaat tot op heden een bepaalde tijd overheen, gemiddeld is dit één werkdag. Om ervoor te zorgen dat klanten zo snel mogelijk van ons product kunnen genieten willen wij een 24-uurs garantie opzetten. Dit betekent dat de klant ons product bestelt en binnen 24-uur in huis heeft, dit 7 dagen per week. Dit heeft als voordeel dat klanten niet wachten met het bestellen van ons product. Veel voetbalwedstrijden worden in het weekend gespeeld. Op deze manier kan een klant hetzelfde weekend nog van ons product en de wedstrijd genieten.

 

  • Productverbetering

Een continu doorgaand proces is het proces van productverbetering. Wij proberen een zo efficiënt en gebruiksvriendelijk mogelijk product aan te bieden aan onze consumenten. Om dit te kunnen waarborgen zullen onze producten continu geanalyseerd en verbeterd worden. Op dit moment werken wij aan een verbetering van de geluidskwaliteit. Omdat er in een stadion veel verschillende, luide geluiden aanwezig zijn moet onze koptelefoon een hoge geluidskwaliteit hebben. Om ervoor te zorgen dat de beleving optimaal blijft werken wij aan een systeem waarbij het geluid gefilterd wordt. De verschillende soorten geluiden worden dan op verschillende geluidssterktes doorgestuurd. Op deze manier is de wedstrijd makkelijker te volgen en zullen onze klanten minder last hebben van ruis.

Maak jouw eigen website met JouwWeb